Khamis, 29 November 2012

LUANGKAN MASA 2 MINIT MEMBACANYA

1. Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD
2. Aku adalah tempat yang paling smpit, maka luaskan aku dengan ber SILATURAHIM
3. Aku adalah tempat yang paling sepi, maka HIBURkanlah aku dengan pembanyak baca AL-QURAN

4. Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikan,maka racunilah ia dengan AMAL SEDEKAH
5. Aku yang menyepitkanmu hingga hancur bila mana tidak tidak solat,maka bebaskanlah aku dari sempitan itu dengan SOLAT.
6. Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang sangat sakit,bebaskan rendaman itu dengan berPUASA
7. Aku adalah tempat Munkar dan Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan perbanyak mengucap Kalimah ''LAILAHAILALLAH''


"Tiap-tiap yang bernyawa pasti akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan di sempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang di jauhkan dari neraka dan di masukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya.Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.''
(Surah Ali Imran 3:185)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan